tisdag 3 maj 2011

Vomering och skallebank.

Natten till måndags var inte så kul. Dålig i magen... Var uppe o spydde och tömde tarmen ett par gånger.
Vet inte vad det berodde på. Det kan ha berott på den ansenliga mängd pannkakor jag intog på kvällen efter söndagens långpass, eller så var det något annat som spökade.
Hade ont i huvudet hela måndagen, det kan ha berott på vätskebrist. Det gick inte över trots att jag drack vatten hela dagen.
Hur som helst är jag bra nu som det verkar.
Måndagen blev således träningsfri och det kommer den här dagen också att bli.

Men i morgon kväll....

Då är det tävling mina damer och herrar, det lutar nog åt att jag ställer upp. Grabbataget/Tösarännet som IK Ymer här i Borås arrangerar. 8 km är distansen, ett bra snabbdistanspass med andra ord. Jag vet inte hur banan går och om den är lättlöpt men det visar sig väl.

Tävlingspremiär för mig i morgon alltså, ska bli skoj detta.

3 kommentarer:

  1. Skönt att du blev bättre!

    Oavsett banans kupering tror jag att det här kommer att bli ditt bästa tävlingsresultat du gjort. OK, om du inte var väldigt duktig när du var yngre......

    Lycka till

    SvaraRadera
  2. Det lät ju inget vidare... Vad brukar du använda för återhämtningsdyck? Själv ser jag alltid till att - utöver kolhydrater och protein - få i mig salter och mineraler genom att ta två tabletter Resorb.

    Lycka till idag. Ser fram emot tävlingrapport!

    SvaraRadera
  3. Hej Lennart.
    Tack, ska ge gärnet i kväll.
    Det kan kanske bli mitt bästa resultat någonsin, återstår att se. Nej du någon löpare var jag inte när jag var yngre.

    Hej Lars.
    Tack
    Efter mina pass brukar det bli banan, vatten och på senare tid även ett glas oboy som Lennart har tipsat om. Riktig mat brukar det bli inom en timme efter mina långpass.
    Resorb låter ju vettigt som du skriver.

    Har aldrig mått illa efter ett långpass innan så jag tror nog att det beror på något annat. Men som sagt, nu är jag helt bra.

    Får se om jag hinner skriva någon tävlingsrapport ikväll, om inte skriver jag i morgon.

    SvaraRadera