söndag 15 maj 2011

Sista långpasset precis enligt plan.

I dag genomförde jag det sista långpasset, det blev som planerat 26 km. En trevlig tur där jag såg tre älgar och vädret var blandat med regn och solsken. 
De första 13 km i 4:57-tempo och det sista 13 i 4:29-tempo, precis som planerat. Det är klart att man var lite trött när jag kom hem men ljusår ifrån slutkörd. 
Passade även på att utvärdera två olika tejper till bröstvårtorna. 3M Micropore på vänster vårta och Leukoplast på höger, jag föll mer för Leukoplast som kändes lite stabilare och satt bättre. 



Nu börjar det dra ihop sig för Göteborgsvarvet nästa lördag. Det återstår enbart två stycken träningspass innan.
På tisdag blir det återigen korta intervaller, 8x400m. 
På torsdag lätt distans med lite inslag av min korta backe där jag gör 5-8 rusningar. 
Resten av dagarna blir det faktiskt vila för hela slanten, vad ska man nu göra på kvällarna? 


Den här veckan blev det sammanlagt fyra pass och 68,5 km, känns som en lagom nivå två veckor innan maran.


3 kommentarer:

  1. Stabilt långpass, formen på plats. Nu är det bara att slappna av och njuta av racen som kvarstår i maj.

    8*400 är perfekt inför varvet. Funkade åtminstone kanon för mig för att få lite snabba fibrer att vakna.

    SvaraRadera
  2. Det ska bli väldit intressant och se vilken tid du gör den 28:e!

    Det ända jag funderar på är att Varvet på något sätt ställer till det men det har du säkert koll på.....

    Älgar är roliga att möte. Otroligt stora och fina djur. Känns nästan lite privilegierat och se dom :-).

    MVH

    SvaraRadera
  3. Hej Hempa.
    Jodå, långpasset kändes bra och det var som ett kvitto på att formen är finfin.

    Hej Lennart.
    Det ska bli riktigt intressant faktiskt o se hur det går på maran, det känns att det börjar dra ihop sig nu.
    Varvet sätter ju lite käppar i hjulet på uppladdningen, men det ska nog gå bra.
    Har inte tänkt igenom ännu hur jag ska lägga upp loppet men 100% kommer jag absolut inte att ge.

    Älgar är riktigt ståtliga, jag stannade upp när jag såg dem. Vi stod o tittade på varandra nån halvminut. När jag sprang iväg så sprang dom in i skogen, dom fick nog lite inspiration av mig =)

    SvaraRadera