måndag 23 maj 2011

Omladdning

Nu två dagar efter Varvet går jag fortfarande och tänker på den underbara känslan som man fick uppleva i Götet. Jag kikar runt på andra bloggar, bilder och filmer om varvet. Det verkar som att det fler som fick till ett bra lopp, grattis till er! 
Nu på lördag så ska jag visst bli av med min maraoskuld. Försöker ladda och fokusera på detta så bra som möjligt. 
I går morse blev det en liten lätt återhämtningsjogg på tre kilometer, lite stelt var det allt men inte så illa som jag befarade. Idag känner jag inte någonting alls av lördagens urladdning. 
Imorgon blir det en lätt tur på runt milen och på torsdag lite kortare med marafartsinslag. 


Lägger ut mina kilometertider från Göteborgsvarvet här för de som är intresserade. Inte så jämna men vad gör det..



4 kommentarer:

  1. Vad är ditt mål på maran? Jag funderar på min egen strategi, målbilden på 3:20 till trots. Mtp att du slog min tid på halvmaran med 8 sekunder :-) borde vi (rent matematiskt...) vara ganska jämnspelta.

    SvaraRadera
  2. Hej Hempa.
    När jag läste din rapport om kungsholmen runt var jag riktigt imponerad av hur snabbt du sprang, trodde aldrig att jag skulle springa en halvmara så snabbt..

    Det kanske är vågat men jag ska försöka lägga mig på 4:30-tempo vilket ger 3:10, tror nog att det kan gå. Men jag är helt klar nöjd om jag kommer in på 3:20

    SvaraRadera
  3. Hej Olov!
    4:30-fart tror jag kommer att gå jättebra och du verkar vara i en sån kanonform så återhämtningen kommer inte vara några problem.

    MVH

    SvaraRadera
  4. Har inte riktigt fattat att jag sprang på 1:25, förut lät det omöjligt men plötsligt är man där. Märkligt vad snabbt kroppen anpassar sig efter träningen.

    4:30 tror jag är helt rätt melodi för dig. Jag funderar på att spänna fast mig i ett snöre bakom 3:15-farthållaren och så får det bli bära eller brista.

    SvaraRadera