onsdag 4 maj 2011

Tävlingrapport - Grabbataget 2011

Tävlingspremiär för den här säsongen. Den officiella Distansen på Grabbataget 2011 var 7493m, min GPS-klocka visade på 7570m.
Gick lite smånervös hela dagen. Känner mig lite obekväm med mina tävlingsnerver men det hör väl till.

Åkte och anmälde mig en timme före start i M35-klassen, värmde upp lite granna och småpratade med min supporterskara.

Startskottet gick och alla löpare drog igång benen.

Starten gick inne på Ryavallen med ett varv runt arenan för att sedan springa ut. Första kilometern brukar gå fort men jag höll igen lite granna så den hamnade på 3:46.
De första kilometerna sprang jag förbi flera stycken till jag efter ca 3 km hamnade 20 m bakom två tjejer som visade sig vara segraren/tvåan i damklassen. Höll mig efter dem resten av loppet och blev faktiskt inte omsprungen av en enda person på hela loppet.
Tjejerna drog ifrån lite den sista kilometern så jag kom i mål ca 100 meter efter dem.
Målgången var också belägen inne på Ryavallen.

Det var ett trevligt arrangemang med 108 startande.

Totalsegraren kom in på 25 minuter blankt och min tid blev 29:14 vilket ger ett medeltempo på 3:51.
Är nöjd med tiden och kom trea i min åldersklass.








Supporterskaran

Innan loppet

Starten

Efter 300 m

Målgång

Trött o nöjd


6 kommentarer:

  1. ps Du var bättre än Pasi Salonen...det är inte illa *ler*

    SvaraRadera
  2. Riktigt trevlig läsning och grattis till ett bra lopp! Det kommer slås ett och annat PB av dig i år! :-)

    SvaraRadera
  3. Tommy.
    Tack ska du ha.
    Pasi kom tyvärr i mål någon halvminut före mig, annars hade det varit stort.

    Hej Hempa
    Tack tack.
    Jag får nog vara beredd att hålla med dig om sänkning av PB. =)

    SvaraRadera
  4. Stort grattis! När man tittar på kilometertiderna blir man avundsjuk men inte förvånad. Å andra sidan, med en sådan supporterskara kan man väl inte misslyckas?

    SvaraRadera
  5. Tack Lars. Tror nog att jag har den bästa supporterskaran :)
    Jodå, det känns skönt att kunna springa så många km under 4-tempo.

    SvaraRadera