torsdag 19 maj 2011

Skogsglänteloppet 2011

Idag var det springtävling för min lille goe fyraåriga son. Det är hans förskola som brukar arrangera loppet en gång om året.
Sträckan som ska springas är ca 800m runt på en skogsslinga. Efter som jag var ledig idag så fick jag vara med, även min dotter på snart två år fick hänga med på pappas axlar.
Starten gick och Gottfrid hamnade efter lite granna i starten men snart så blev det fart på benen, vid vätskekontrollen efter halva loppet gick han förbi några medtävlande, det rullade på ganska bra. Han fick sedan lite håll och fick gå några steg, men det gick snart över som tur var. På slurtspurten gick det som en raket när han äntrade mållinjen.
Sedan blev det prisutdelning till alla som deltog.

Vätskekontroll

Fina Guldmedaljen

För min egen del blev det ett litet snabbt men kort pass på kvällskvisten. Efter uppvärmning blev det tre km i 4:30-tempo. Sedan blev det två km i  4:10-tempo. 
Benen kände otroligt pigga och starka, det gick helt enkelt som en dans på rosor. Det här var sista passet innan Göteborgsvarvet och allt känns bra både kroppsligt och mentalt. 

Nu blir det inget mer bloggande innan varvet så i nästa inlägg så kommer min tävlingsrapport. 


5 kommentarer:

  1. Ohh vilken medalj!

    Härligt att benen känns starka och stort lycka till på lördag!!

    SvaraRadera
  2. "Sådan far sådan son".......

    Lycka till på varvet! Det ska bli riktigt intressant att följa.

    MVH

    SvaraRadera
  3. Lycka till nu, jag tror det kommer gå jättebra för dig!! Håller tummarna för en lyckad löparfest och hoppas att det inte är för många "goa gubbar" i vägen för dig!

    SvaraRadera
  4. Hallå där! Stort grattis till ditt kanonlopp idag!! Ser fram emot att läsa rapporten! :-)

    SvaraRadera
  5. Tack alla.


    Jag är helt chockad...

    SvaraRadera