söndag 8 maj 2011

Långpassinväntan

Sitter här o väntar på att ge mig ut på ett tidigt långpass. Klockan är 06:07 nu och jag har precis ätit frukost, nu ska jag låta den sjunka ner lite så att jag kan vara iväg innan klockan sju. Vädret ser strålande ut!
Trettio kilometer blir det i dag, har sett ut en ny väg på kartan som ser lovande ut.

I går sprang jag också. Då blev det 18,81 km i 4:31-tempo, mitt tänkta maratempo. Det var allt lite tunga ben igår, benen var inte så pigga som jag hade hoppats på.
Dom behöver nog lite intervaller att bita i, var ett tag sen det blev av. Har inte sprungit intervaller sen den 13 april om man bortser från mina 4x4000 metersintervaller.
Det är på tok för länge sen, bättring på den fronten.


Lördagens löppass

2 kommentarer:

  1. Lär bli en underbar 30km-are för dig idag. Du kanske ska överraska systemet med korta 400 eller 800-ingar? Så du siktar på 3:10 på maran, ambitiös och härlig inställning!

    SvaraRadera
  2. Jepp, planen är bl.a 400-ingar och backlöpning nästa vecka.
    3:10 ligger siktet på, kanske siktar för högt på min första mara men det kan vara värt ett försök. Men jag kommer helt klart inte besviken om det blir sämre tider.

    SvaraRadera