lördag 6 april 2013

Det gick inte idag.

Planen för dagen var att springa 15 km i fyratempo och det gick helt enkelt inte idag.

Efter 10 km var jag helt slut och var tvungen att stanna upp en minut för att lugna ner pulsen lite. Efter den minuten sprang jag ytterligare 4 ganska ansträngande  kilometer i fyratempo innan jag var nöjd.
Summerat blev det 22 km idag med 14 snabba kilometer.

Jag är inte helt nöjd med att det ska vara så tungt att springa lite fortare, hade trott att det skulle gå vägen idag men icke sa Nicke.
Det kan möjligtvis bero på att jag jobbat natt två kvällar i veckan och är lite sliten efter det eller så är jag helt enkelt inte bättre än så här just nu.

Slutsatsen av detta är väl fortsatt hårdträning om jag ska lyckas springa sub2:50 om exakt åtta veckor.

7 kommentarer:

  1. Du vet ju att du kan och har gjort det tidigare i år men just idag funkade det inte, nattjobb kan säkert vara en del av förklaringen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet att jag kan under lite bättre dagar. Bara att glömma o köra vidare.

      Radera
  2. Dålig dag bara. Kör på som planerat. Finns ingen anledning att oroa sig eller börja ändra på saker och ting. Det blev dock 14 kilometer i 4-fart :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man vill så mycket med träningen men ibland går det ju tyvärr inte som man tänkt sig.
      Jepp, jag kör på som planerat. Bara att glömma detta =)

      Radera
  3. Rätt inställning - ibland vill det sig bara inte men det är bara att fortsätta träna på. Å andra sidan blir det ibland bättre än förtjänat och det är ju oxå skoj :-)

    Även om du fick göra en kort paus så är ju 14km i sub4 ett väldigt bra besked. När värmen kommer kommer det göra en hel del och när du sen släpper lite på mängden tror jag också det kommer göra sitt till. 2.50 tror jag inte alls är omöjligt utan tvärtom tycker jag det låter rimligt mål att sikta på för dig med tanke på så många bra pass du haft senaste tiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tobias, låter fint att du tror på 2:50.
      Snart så springer jag det här passet utan några problem, jag är helt tvärsäker faktiskt.

      Radera
    2. Visst gör du det. Tror absolut du kan köra den här farten i 15-20km på träning. Känn ingen press men ska bli skoj att se vad du kan åstadkomma på halvmaran. Tror det kommer bli en bra genomkörare och värdemätare inför maran. Visst är det mycket som ska klaffa men du har helt klart förberett dig för sådana distanser och farter att du kan se med tillförsikt på de kommande tävlingarna! Dessutom är det ju många pass kvar innan det är dags för halvmaran :-)

      Radera