söndag 14 april 2013

Årets längsta.

Träningsmässigt har helgen gått väldigt bra. Det blev tusingar i fredags som jag har skrivit om innan.
I lördags begav jag mig ut på en terrängrunda i närområdet med delvis helt obanad terräng där jag sprang över stock o sten. Kanske var det 4:30-Staffans inlägg som frammanade det här terrängpasset, skönt var det i alla fall och det blev ett ganska bra pass på 15 km.

I morse innan familjen vaknat smög jag ut på veckans långpass som även blev årets längsta på 33,8km.
Benen var ganska sega i början men efter en mil släppte det och benen kunde utan några problem pendla vidare i ett ganska jämnt 4:40-tempo.

Strax efter att jag kommit hem blev det tipspromenad med familjen och här var jag väl inte direkt någon fartkung.

Jag har nu på tre dagar loggat 64 km vilket är ganska mycket så nästa vecka blir en något lugnare vecka där jag i alla fall hoppar över långpasset.

Ungarna är fulla av förväntan för strax väntar cirkus för hela familjen och det ska bli riktigt skoj.

2 kommentarer:

  1. Jäklar vad du räknar in kilometer. Du kommer ju vara värsta fartmonstret iår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många kilometer blir det :) känner mig i o för sig inte så snabb ännu men när man börjar lätta upp och det är tävlingsdax, då jäklar!

      Radera