fredag 4 februari 2011

Vilodag

Nu är det fredag och vilodag, lite mys med familjen i kväll får det bli. Kan det vankas tacos, popcorn och på spåret tro?

I går blev kväll blev ett ett tempopass med stegrande fart. Började lugnt på 5,20-takt och ökade stegvis under 8 kilometer, jag avslutade sista kilometern på 4,00-takt.
Jag var riktigt trött och stretchade vid vägkanten medan pulsen gick ner, som max låg den på 183 slag, det var ett bra tag sen den var så hög. Sedan avslutade jag med två kilometers nedjogg. Totalt blev kvällens pass 10 km.


Är mycket nöjd med passet och att jag orkade sista fartökningen, det känns som farten finns i benen. Det kan nog bli en bra säsong det här. Kanske sub40 i år?
På lördag vankas det fartlek och på söndag ett långpass på två timmar. Det ser jag fram emot, det är nu två veckor sedan förra långpasset.

Trevlig helg

Torsdagens löppass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar