måndag 28 februari 2011

Härlig känsla

I morse kändes löpningen otroligt bra för att vara ett morgonpass innan frukost. Kände mig lätt och med kraft i steget.  Kanske beror på att jag vilat ifrån löpningen sen i torsdags.
Begav mig ut på elljusspåret innan den hade tänt sig, det var faktiskt inte så mörkt utan belysning. Men sedan så tändes ljuset efter ett par minuter.
Det blev 6,5 km i 4:58-tempo med lägre puls än vanligt på liknande pass.

Visst är det kul med Skid-VM. Bra tajming att jag bara jobbar två dagar den här veckan.
Men hur blir det på söndag när det både är Vasaloppet och femmilen plus att man har planerat in ett långpass på 27 km. Det blir sammanlagt 17 mil som ska upplevas!


Måndagens löppass

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag har planerat att genomföra mitt långpass på söndag så att jag kommer hem vid 11-tiden för då hinner jag se slutet på Vasaloppet :-)

    Åkarna brukar gå imål strax efter 12 tror jag.

    MVH

    SvaraRadera