onsdag 2 februari 2011

Bara en massa is.


Dagens morgonpass blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Ojojoj vad mycket is det var på vägen. Slavade på ganska bra första halvan av passet, utmed stora vägen där det var det hyfsat isfritt. Men sen, inne i skogen på kransmossenslingan, där var det is, is och åter is. Dessutom är det nästan bara uppför där. Vissa delar fick jag till och med gå, man vill ju inte ramla och riskera någon skada. 
Till råga på detta så var jag helt enkelt tvungen att gödsla skogen bara 500 meter hemifrån, det var helt omöjligt att fortsätta. 
Det passet var en härlig start på dagen. Det slutade på 8,7 km och 5,37 i medeltempo.
Mina broddar har jag dömt ut, de är helt enkelt för slitna. Får bli att köpa nya snarast om vädret ska fortsätta vara så här. 
Jag har inget emot is bara den inte ligger just där jag ska springa.....

Riktigt så här illa var det inte, men nära på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar