lördag 19 februari 2011

Härliga vinter.

Ojoj vilket härligt vinterväder vi har fått nu. Helt klarblå himmel och några minusgrader. Har blivit två fina löppass med solen som sällskap. 
I fredags tog jag mig ut helt planlöst och ostrukturerat, jag ville springa lite fortare än vad jag brukar göra på mina vanliga distanspass. Jag sprang på isiga motionsslingor och snöiga stigar, uppför och nedför. Samlade ihop 10,24 km i 4,36-tempo, riktigt skön runda. Passade även på att ta några kort när jag var ute.





Idag kopierade jag Staffans 2x2500m-intervallpass. Läste på hans blogg i går och det lät som ett bra tröskelpass. Den första intervallen kändes mycket bra, den sista kilometern i andra intervallen slutade i motlut och där blev det problem att hålla uppe farten men vad gör det när ansträngningen är densamma. 



Nu har det blivit en hel del kvalité den här veckan och i morgon blir det långpass igen. Två veckor sen senast, förra veckan blev det ju lånpass på skidor istället.





2 kommentarer:

  1. Kul att du lånade mitt upplägg! Bra kört där! Jag tror mycket på de här lite längre fartökningarna för att bygga uthållighet och sedan att komplettera med korta intervaller (200-400m) för att få ett bättre löpsteg!

    Kör på!

    SvaraRadera
  2. Snyggt genomfört pass! Du gör sub40 inom kort! :-)

    SvaraRadera