onsdag 5 september 2012

Tuffa veckor

Tanken med den här veckan är liksom förra veckan att köra på med tung träning med mycket mängd och kvalité.
Summerar man förra veckan så slutade den på 64 km fördelat på sex pass.

Den här veckan har jag hittills kört tre pass och jag planerar det fjärde till i kväll. I måndags körde jag 3x10min i 3:45-tempo på löpbandet, det kändes skönt och pulsen höll sig förvånansvärt låg genom hela passet.
I tisdags morse gjorde jag ett litet experiment. Jag jobbar ibland nätter och direkt efter mitt nattpass tog jag på mig dojjorna och körde 12 km distans. Det gick till min förväning väldigt bra, jag var trött i huvudet men dock väldigt pigg i kroppen o benen.
På kvällen körde jag återigen ett pass på bandet, nu provade jag ett av de förinställda passen i maskinen. 40 min med fyra stycken rejäla backar.
Ikväll blir det distanslöpning och på torsdag planeras det för korta intervaller i form av fyrahundringar, eventuellt i kombination med några tvåhundringar.

2 kommentarer:

  1. Blir nog lite för svårt för den här gamla kroppen Sebbe. Men kanske under 38 även om mitt "mål" för i år är under 37:30, men det kan nog bli tufft.
    Om några år blir det under 35 =)

    SvaraRadera