tisdag 11 september 2012

Göteborg Marathon






Så ja, slängde precis in en anmälan till Göteborg Marathon den 13 oktober.
Jag kommer gå för sub3, det kanske är lite av en chansning nu när jag inte är speciellt tränad för de distanserna men jag ska ändå göra ett försök. Jag känner mig stark och kroppen känns stabil nu så det ska bli intressant att se hur det går.
Vädret kommer troligtvis vara bättre än i Stockholm tidigare i år. Tävlingen är i o för sig mycket mindre så inramningen med atmosfären och publikstödet kanske inte blir lika stort. Det kommer ändå bli roligt att springa en mara på västkusten.
Efter Kretsloppet nu i helgen kommer en omläggning av träningen ske.
Några långpass med fartökningar i maratempo mot slutet, flera distanspass i maratempo och några lite längre intervallpass.

Den här träningen blir även bra för Borås 6-timmars i november.

2 kommentarer:

  1. Det gick fort... Skoj. Ja då siktar vi båda mot sub3, under mer normala omständigheter bör det funka för oss båda och att döma av din form och träning så verkar du ligga bra till!

    Har aldrig sprungit Göteborg förut men även om det blir glest med publik och löpare ska det bli skoj!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det gick fort. Nästan lite överumplad själv men nu är jag anmäld så nu ska jag ge järnet.

      Radera