fredag 7 september 2012

Ett riktigt skitpass.

I går var det dags för korta intervaller.
Det var ett riktigt skitväder...  Dubbelt så varmt som Stockholm Marathon, hälften så mycket regn och näst intill ingen blåst.
Jag värmde upp mina vanliga tre kilometer och drog därefter igång den första fyrahundringen. Det gick väldigt kontrollerat och utan någon vidare fart, 1:25 slutade den på. Andra och tredje slutade på helt okej 1:20.
På fjärde intervallen började jag känna att det tryckte på lite i tarmen så tiden slutade på 1:23. Fort in i skogen intill vägen, som tur var var det mörkt....Jag klockade besöket till låga 2:33 en helt perfekt serievila med andra ord.
När jag skulle dra igång den femte var känslan och rytmen som helt bortblåst och efter 300m avbröt jag helt enkelt.
Så det blev närmsta vägen hem till värmen och duschen istället.

Så kan det vara ibland, psyket var inte helt med mig men skit samma.
Alla ska väl ha sina dåliga dagar ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar