söndag 23 september 2012

Snabbt och långt.

Dagens pass kvalar lätt in bland de bästa jag har gjort.
Det enda som sänker det lite är att det borde vara jobbigare än det var.

Det var med riktigt pigga och fina ben jag drog ut på dagens långpass.
Först blev det fem kilometer i behagligt tempo, sedan drog jag upp farten till 4:15 där jag sprang vissa delar av förra helgens Kretsloppsbana. Men det skulle idag inte bli då kort som 10 km.
Sprang hela vägen ut till Öresjö där jag vände tillbaka mot stan igen.
Hela tempoökningen slutade på 18 km. Sprang de sista kilometerna hem igen och summerade dagens pass till 27,6 km med ett snitt på 4:27min/km.
Det var faktiskt inte speciellt jobbigt idag, kändes riktigt stabilt trots bristen på långpass den senaste tiden.

Nu ska jag hålla uppe volymen två veckor till för att sedan trappa ner sista veckan inför Göteborg Marathon.

8 kommentarer:

  1. Härligt! Själv blev det 28,2 km för mig men det var betydligt långsammare fart ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt skönt att springa nu.

      Skulle sprungit 601 meter längre bara ;-)

      Radera
  2. Härlig läsning! En till som fick till ett av de bästa passen någonsinn :-).

    Jag tror att den friska höstluften gör sitt också :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, det var en bra dag idag.
      Gillar att springa när det är lite svalare.

      Radera
  3. Även jag tycker - härligt! Att du har farten inne har jag förstått och ser nu att du även har distansen. Skoj! Det här kommer vi greja utan några som helst problem :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta fixar vi fint, inga problem =)
      Ska dra till det med ett långpass till nästa helg om nu tillfälle ges.

      Radera
  4. Ahhhh! Vilket fint pass! Bådar gott inför maran!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var riktigt skönt pass Daniel.
      Tror jag behövde det även för att få reda på lite vart man står formmässigt.

      Radera