söndag 2 september 2012

Terränglångpass.

Veckans träning har gått bra, har sprungit varierande med bl.a snabbdistans och ett kortare långpass på 21 km i fredags.
Långpasset var riktigt trevligt. Jag transportlöpte upp till Ymerspåret ca sex kilometer hemifrån. Där var tanken att jag skulle springa milspåret som är en väl kuperad terrängslinga ute i skogen.
Det rullade på riktigt fint till jag kom till en grusväg där en skogsmaskin höll på att köra, vägen var helt uppkörd med ett par dm lervälling så det var bara att vända om.
Hittade istället en alternativ väg som gick bra den med.

I går var det en trevlig cykelfest här i byn, blev inte sådär värst mtcket cyklande men mycket "sportdryck" gick åt. Därför har jag idag vilodag, det kanske man kan vara värd efter en träningssvit på åtta dagar. Har mestadels suttit i soffan idag och kikat bl.a på Finnkampen.

I morgon rullar det på igen med träningen. Nu är det bara två veckor kvar till Kretsloppet, snabba pass ska nu utföras.

2 kommentarer:

  1. Ha, ha, när jag var ute på långpass terräng senast fick jag också stopp. I tät skog fick jag vända om. Gav upp passet och transportlöpte hem. Hittade svamp också... Tur att farten inte är viktigast i långpass.

    SvaraRadera
  2. Svamp låter ju inte fel, synd bara att dem är så svåra att få med sig när man är ute o springer.
    Långpass är trevliga att springa, det gör inte så mycket om man springer fel eller måste ta en annan väg än den tänkta. Ibland blir dem riktigt trevliga "utforskarrundor".

    SvaraRadera