fredag 21 september 2012

Konstant backe!

Den här veckan har skiljt sig endel från andra veckor med samma arbetstider (kväll: mån o tis, natt ons o tors).
Brukar ha svårt att motivera mig till löpning vid nattjobb men den här veckan har jag tagit tillvara på tiden.
Fyra pass har jag hunnit med, tre stycken med kvalitet.

Igår kväll innan jobbet besteg jag löpbandet för lite backlöpning.
Jag sprang i 40 min i en backe som varierade mellan två och sex grader. Tempot var konstant på 5min/km.
Fick upp pulsen fint det sög på bra i benen under de kraftigaste lutningarna.
Dessutom har man lite pirrande skön träningsverk i benen idag.

Ny blir det vila idag inför helgen då jag har tänkt mig ett härligt långpass med lite fart i.

Trevlig helg!!

2 kommentarer:

  1. Inte illa att hinna med fyra pass fram till fredag varav tre kvalitet - och dessutom ha kvar ett långpass! Det blir en bra och rejäl vecka. Lycka till på långpasset!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Men inte så långa men väl så intensiva kvalitetspass får väl tilläggas.

    SvaraRadera