tisdag 11 september 2012

13 blöta marakilometer.

Sista riktiga passet innan Kretsloppet sprangs idag och det blev ett mer maraspecifikt pass.
Nämligen 13 km i maratempo, jag sprang banvallen till Dalsjöfors där jag vände och sprang hem igen.
Banvallen är ju inte helt plan och likaså de kilometerna inne i Dalsjöfors men jag bet ihop så hela passet hamnade på 4:13-tempo i snitt.
Det kom en riktig störtskur en bit in på passet så jag var helt sjöblöt när jag kom hem, varmt o skönt var det ändå ute trots blötan.
Känslan på dagens pass var god men vi får se hur det känns när jag kör lite längre distanser i maratempo framöver.

Nu blir det ingen löpning på två dagar men på fredag får det bli ett kortare pass med några stegringslopp.

2 kommentarer:

  1. Härligt - du verkar inte ha några problem att hålla farten uppe. Bra jobbat och lycka till på loppet till helgen. Är det 10km?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det funkade rätt bra igår.
      10 km är det som gäller på lördag, får se vad det blir för tid.

      Radera