torsdag 5 januari 2012

Skofunderingar

Vilodag idag ja som planerat. Känner mig dessutom lite förkyld, inte så illa men är lite snorig o så. Får hoppas att det bara är en lite släng som försvinner fort.
Hade planerat backintervaller i morgon men jag kanske får tänka om, morgondagen får utvisa...

Jag funderar på nya skor.
I våras köpte jag ett par Asics DS Trainer 16 som har funkat ypperligt både som mängdträning och marasko för mig. Jag har hört att många är missnöjda med hälkappan men jag tycker att dem sitter som gjutet...
Dem börjar dock sjunga på sista refrängen så jag funderar på efterföljaren Asics DS Trainer 17, är det någon här som vet om det är någon större förändring på nya modellen?
Jag kanske skulle satsa på ett säkert kort och köpa gamla modellen igen..

4 kommentarer:

  1. Om jag var du (vilket jag ju inte är) skulle jag satsa på Asics sky speed. Den liknar mer de "gamla" DS trainer. Dvs lättare och styvare. Den nya DS trainer (16 och framåt) är betydligt svampigare i sulan än sina föregångare.
    Själv har jag helt övergett Asics som mängdträningssko till förmån för Saucony (Kinvara och Mirage). Men om du inte är beredd att ta det steget så är Sky speed skon för dig tror jag.

    SvaraRadera
  2. Nej nej nej, inga fler stinkande springskor i min hall. Lägg pengarna på snygga skor till frugan istället!

    SvaraRadera
  3. Lyssna inte på frugan nu... :) möjligen OK att köpa henne ett par snygga löparpjucks.

    Jag behöver nya mängdskor också snart och har ju använt ett par generationer av DS Trainer nu men eftersom jag tycker de går åt fel håll viktmässigt så är jag sugen på att testa något nytt, jag tror heller inte jag behöver pronationskilen i dem längre.

    Adidas Adizero Boston och Puma fas 500 tänker jag prova liksom Saucony Kinvara även om det verkar trist att den slits så fort, en sko som bara håller 60 mil skulle jag bli grymt besviken på, dessutom misstänker jag att Kinvaran är lite för bred i framfoten för mig men vi får se.

    Asics Sky Speed fungerar säkert också men jag har haft Asics så länge nu och skulle uppleva det som lite tråkigt att skaffa en nästan likadan sko.

    Sedan har jag ju också mina halvlätta gamla racers Brooks ST4 som nu heter ST5 och är en rackars bra och skön sko som visserligen har en pronationskil men en slitstark, lätt och löpglad sko det också, ack alla dess skor man vill ha...

    SvaraRadera
  4. Tack alla för tipsen jag fått. Jag ska ha dem i åtanke. Vi får se vad det blir för några när det väl är dags. Ska vänta ut vintern bara.

    SvaraRadera