onsdag 4 januari 2012

Blåsig morgonrunda

Ingen snö på dagens morgonpass, jag som nästan hade sett fram emot det. Det var ju endel snö i går kväll men snöandet hade övergått till regn under natten.
Däremot var det en massa blåst som gav en extra skjuts i medvinden och en hel del stretande i motvinden.
Det blev en kort runda på strax över fem kilometer med förvånansvärt pigg kropp trots att det var innan frukost.
Det blir inget mer pass i dag och i morgon blir det en planerad vilodag. Laddar nu upp kroppen inför fredagens pass.

3 kommentarer:

  1. Själv tycker jag att det är oerhört segt att ge sig ut på morgonpass och är därför full av beundran för alla som faktiskt fixar ett pass före frukost.

    Jag är lite nyfiken på ditt experiment med trallskruv i skorna. Fungerar det? (Fast det har kanske inte varit tillräckligt med snö och is för att ha testat).

    SvaraRadera
  2. Härligt med morgonpass- känns alltid toppen efteråt vid frukostbordet! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  3. Hej Lars.
    Jag är långt ifrån en morgonmänniska men ett pass på under milen brukar funka innan frukost. Men då skriker kroppen efter energi. Brukar sällan bli mer än 6-7 km.
    Skruvdubbsexperimentet har funkat hyfsat bra. Har sprungit några pass med dem nu men mest på snö där de funkat fint. De borde funka alldeles utmärkt på is också med bra grepp.
    Häromdagen fick jag dock "genomslag" på en dubb. Jag måste ha trampat på en sten med en av dubbarna så fördelningen inte blev jämn på flera dubbar, fick då ett litet stick på fotsulan...
    Nästa gång ska jag fila ner skruvspetsen så de inte blir så vassa och inte skruva ner dem riktigt så långt i skosulan.


    Hej Jenny, kul att du kikar in på bloggen.
    Jodå, frukosten smakar riktigt fint efter ett morgonpass. Sen är man ju nöjd hela dagen efteråt också.

    SvaraRadera