söndag 15 januari 2012

Långpass eller intervaller?

Idag blev det inget vanligt långpass. Det blev istället långa intervaller i form av 3x2000m. 
För att få lite mer volym med passet valde jag att förlägga passet i Dalsjöfors, en bit hemifrån. Efter sex kilometer uppvärmning kom jag till den här två kilometer långa rakan som jag har skrivit om innan.


Sedan rullade det på med tvåtusingarna. Jag visste inte riktigt vilket tempo jag skulle lägga dessa på. 
Jag kände av på första och det tempot kändes ganska bra så jag fortsatte med alla i samma tempo. Tiderna blev 7:43 - 7:46 - 7:45 med snittet 3:52min/km. 
Det var ganska tunga och långa intervaller men jag kunde dock ro i land alla tre utan några större problem. 
Hade lite funderingar på fyra stycken innan jag gav mig iväg men det hade nog blivit för tungt idag. 

Istället blev det lite längre sträcka hem. Åtta kilometer hemåt i ganska bra tempo ändå. 
Dagen slutade på strax över 20 kilometer så man skulle nog kunna kalla dagens pass för långpass med snabba partier i mitten. Jag väljer i alla fall att benämna det som ett intervallpass. 


Hemma väntade dess goda piroger som hustrun och barnen lagat. Helgens träning har flutit på bra med tre bra pass och 50 km löpning. Nu tar en vanlig jobbvecka över och jag börjar med en vilodag. 

3 kommentarer:

  1. Så det blev tvåtusingar :-) och inte så dåliga heller. Du verkar inte ha tappat så mycket fart och uthållighet. Det här var starkt!!

    SvaraRadera
  2. Hej Lennart.
    Tvåtusingar blev det. Det gick finfint, men snabbare och uthålligare ska jag bli =)

    Jepp Suzan.
    Det var mumsfillibabba.

    SvaraRadera