söndag 8 januari 2012

Backe

Festen i fredags gick ganska lugnt till och min fina fru lät mig få en skön sovmorgon på lördagsmorgonen. Jag fick sova ända till halv tolv!!
En lättare runda på sju km i makligt tempo blev det på eftermiddagen.
I dag blev det inget söndagslångpass, istället fick jag inspiration av Hellner när han gjorde ett riktigt bragdlopp uppför slalombacken i Alperna. En riktigt fin insats.
Backlöpning blev det för min del idag. Precis som vanligt blev det åtta backdrag i min vanliga backe. För att få lite extra volym på passet så blev det en lite längre uppvärmning och nedvarv. Totalt slutade passet på 13 km varav fyra km i backen.



3 kommentarer:

  1. Samma vinnarskalle som Hellner där i backen? ;-D

    SvaraRadera
  2. Hellner är grym! När en person gör som Hellner gjorde mot Johan Olsson på OS för ett par år sedan, ja då är man grym!

    Synd att jag missade den där back-körningen...

    SvaraRadera
  3. Hej Västgötskan.
    Hade det varit tävling så jävlar :)

    Hej Lennart.
    Ja det loppet minns jag, riktigt bra gjort. Synd att du missade loppet, det var väl värt att se.

    SvaraRadera