tisdag 12 april 2011

Oplanerat långpass

I dag kände förkylningen bättre så jag beslutade att jag skulle ta mig en runda. Från förta steget kändes det riktigt skönt och behagligt att springa så jag fortsatte.
Sju kilometer blev till tio och sen till tolv, har man sprungit tolv så kan man ju lika gärna springa femton. Från femton till tjugo är det ju inte så långt, perfekt när man missade långpasset i söndags....
Det slutade på 20 km i lite varierande tempo med ett snitt på 4:53. Det var ju ett kort långpass men jag planerar att ta mitt 35 km-pass på söndag, om nu inte förkylningen kommer igen efter dagens oförsiktighet.
Tänk att referensramarna ändras så fort. För ett år sedan tyckte jag att 20 km var ett ofantligt långt pass men i dag tar man det utan problem, helt oförberedd efter jobbet med snorig näsa.


Tisdagens löppass

2 kommentarer:

  1. Visst är härligt när man plötsligt inser hur långt man pressat sina egna gränser. Det som en gång var en utmaning är plötsligt en självklarhet.

    Jag har också ett 35K-pass inplanerat på söndag. Tänker nog ligga mellan 5:45 och 5:30 per kilometer. Vad siktar du på för tempo?

    SvaraRadera
  2. Hej Lars.
    Härligt med lite längre långpass.
    Det brukar inte alltid bli det tempo som jag planerat på mina långpass. Men jag siktar på runt 5:10-tempo de första 25km, sedan får jag se hur det känns och eventuellt öka lite granna

    SvaraRadera