söndag 10 april 2011

50 km utan långpass.

Som sagt, det blev ju inget långpass idag. Jag hade säkert kunnat ta mig runt utan problem men jag vågar inte riskera att bli sjukare. Men det känns ju lite frustrerande. 
Jag hade ställt in mig på 35 km för att se hur kroppen reagerar vid längre distanser. Det börjar ju dra ihop sig nu för maran men jag gör ett nytt försök nästa helg, då ska nog förkylningen vara kurerad. 
Träningsfritt i morgon så får vi se hur förkylningen har artat sig på tisdag, kanske jag kan ta mig en liten tur då. 

I övrigt tycker jag att veckans träning har flutit på bra. 

I fredags blev det 8 km medelhård distans i 4:28-tempo. Nu kan man utan problem springa i lite terräng vilket är en rolig variation i stället för bara nöta asfalt. 

I går blev det backlöpning 8x250m i min gamla vanliga backe som nu hade tinat upp och var behaglig att springa på. Var helt slut efter det passet, kändes härligt. Tillsammans med uppvärmning och nedvarv slutade passet på 10,5 km.

Summerar man nu veckan så är jag nöjd förutom det missade långpasset. Det blev 50,5 km fördelat på fyra pass. Det tycker jag är en bra mängd med tanke på att det hade blivit 85 km om jag tagit dagens runda.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar