onsdag 13 april 2011

Bättre fart.

Inför dagens intervallpass har jag funderat lite på att öka på farten lite. Det känns lite som att man står och stampar på 4:00-tempo.
Drog som sagt på lite extra, första kilometern gick på 3:47 och det kändes inte som en helt orimligt hög fart att kunna hålla i sex intervaller som jag planerat. Så rullade det på kilometer efter kilometer, det kändes så där härligt jobbigt när man fick trycka på det lilla extra.
Efter mina sex intervaller gav jag mig själv en liten efterrätt.... En sjunde intervall att bita i. Den gick bra den med men sedan fick det vara nog.
Efter 6 kilometers nedvarv var jag hemma igen nöjd och belåten. Hemma väntade en god laxfilé som min kära hustru hade lagat till.


3 kommentarer:

  1. Jaha, inget att klaga på här ser jag. Först fin fina intervaller och sen när man kommer hem står maten på bordet..... :-)

    Tror du gjorde helt rätt som ökade farten. Med facit i hand verkade 4-fart lite mesigt.

    SvaraRadera
  2. Tror man skulle kunna väcka dig mitt i natten och du skulle göra sub40 i tofflor och morgonrock.

    Du verkar stekhet helt enkelt! :-)

    SvaraRadera
  3. Hej Lennart.
    Nejdå, inget att klaga på =) Skönt att öka på lite och känna att träningen ger resultat.

    Hej Hempa.
    Du skulle sett mig halv sex på mitt morgonpass, då var det inte sub40-tempo vill jag lova. Hyfsat stela ben efter gårdagen pass...

    SvaraRadera