tisdag 21 maj 2013

Underbar löpning.

Gårdagens pass kändes helt underbart. Hade bestämt innan att ta det ganska lugnt men när jag väl satt på mig skorna och kommit ut lät jag känslan styra helt.
Vädret var perfekt, lite halvmulet med några små stänk och frisk fin luft. Precis som man kan önska.

Rundan var ganska kuperad med både asfalt, grusväg och mindre stigar.
Det var helt underbart att springa på stigen förbi Svarttjärn kryssandes mellan stock o sten i 4:30-tempo.
Jag trampade ner i sumpiga hål och blev blöt o skiten men höll ändå ganska god fart.
Rätt som det var när jag sprang där ute i skogen såg jag en älg korsa stigen en liten bit framför mig, men det lät inte hindra min framfart, här skulle ju jag fram! Han blev nog lite rädd för mig och sprang som ett skott ut i skogen.
Så kom jag ner till vackra Älmås vid sju kilometer där jag fortsatte på grusvägarna norrut igen. Benen var med mig även här och det var skönt att sula på lite extra på den böljande vägen.
Till slut kom jag ut på asfalten igen och sprang med full fart hemåt i smått motlut. Sista femhundra meterna spurtade jag och kunde sedan pusta ut efter femton riktigt, riktigt sköna och inspirerande kilometer i 4:15-tempo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar