onsdag 8 maj 2013

Hård vecka.

Är just nu inne i en hård träningsperiod innan jag varvar ner inför Göteborgsvarvet nästa lördag. I lördags blev det ju 10 km tuff tävlingslöpning i mestadels uppförsbacke. I söndags en lite längre distanslöpning på 17 km med några kilometer i fyratempo.
Måndagen blev det ett lugnare distanspass som kändes ganska tungt med slitna ben.
Några slitna ben kände jag däremot inte av igår då jag genomförde 3x2000 meter, pannbenet pallade inte med en fjärde intervall. Därför blev det istället 400m, 200m och 100m i mycket bra tempo på vägen tillbaka.

Idag sprang jag återigen med mycket lätta ben ett kortare kuperat distanspass i bra tempo. Benen svarade bra trots gårdagens ganska tuffa intervallpass.

I morgon planerar jag dubbelpass. En lättare morgonlöpning och ett snabbare eftermiddagspass.
Till helgen planerar jag ta veckans andra intervallpass och även ett kortare långpass innan jag slår ner på intensiteten så att kroppen får återhämta och stärka sig inför 21097,5 meter den 18 maj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar