lördag 25 maj 2013

En riktigt bra fredag.


Igår var det en riktigt bra dag. 
Den började med att jag drog på mig springskorna för ett lite längre o snabbare pass. 
Det kändes bra från början och jag fick ett riktigt fint flyt i löpningen. 
Tanken var att springa runt 15 km i 4:05-4:10,-tempo. Det blev slutligen lite snabbare. Med en liten fartökning mot slutet med några km ner mot 3:50 och 3:40-tempo slutade fartdelen av passet på 17 km på ett snitt av 4:00 min/km. 
Efter några kilometer nedvarv var jag hemma igen. Jag var dock tvungen att förlänga rundan några hundra meter för att komma upp i halvmaradistansen. Efter 21,1 km knäppte jag av klockan på 1:26. 
Det här var ett skönt besked en vecka efter varvet där det blev totalerror och en vecka innan maran där jag nu kanske kan få till ett bra lopp. 
Lite skönt självförtroende har nu landat i kroppen vilket är minst lika viktigt som den fysiska konditionen. 

På eftermiddagen var det dags för hela familjen att roa sig. Vi stack i iväg med tåget till Liseberg. 
Det var många glada skratt i karusellerna hela kvällen. Det blev en riktigt lyckad dag det här.


2 kommentarer:

  1. Självförtroende är inte att underskatta! Jag tror faktiskt att du fixar maran galant. Du verkar ha legat i bra...Jag följer dig nyfiket!

    SvaraRadera
  2. Tack tack Alexandra.
    Vi får se hur det går om en vecka, då har vi svaret.

    Ja lite självförtroende måste man ha annars kan det bli pannkaka av alltihopa =)

    SvaraRadera