onsdag 13 mars 2013

Lite snabbare idag.

Idag hade jag faktiskt ställt klockan på 04:50 för en morgonmil innan jobbet, den stängdes snabb av och jag fick sova kvar i den sköna sängen en timme till. Kanske blir det ett morgonpass i morgon?

Istället hade jag väldigt pigga ben på eftermiddagen. I lite lätt snöfall fick benen springa en mil snabbdistans. Planen var att ligga på ett tempo mellan 4:05 och 4:10 men som vanligt gick det lite fortare än planerat. Snittet på dessa tio kilometer slutade på 4:03 min/km. Med en förhållandevis snabb nedjogg på sex kilometer slutade passet på 18,5 km i 4:14-tempo.

Nu blev det mycket siffror, vet inte om alla är så intresserade av det. men men....

Skönt var det i alla fall att springa på lite fortare.

2 kommentarer:

  1. Jag har sprungit en hel del morgonpass både halvlångapass och långpass men ställt klockan på 04-nånting har jag aldrig mäktat med. Har aldrig varit "värre" än 05-nånting...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är riktigt tidigt, och jag som är långt ifrån en morgonmänniska...
      Ibland funkar det när jag ställer klockan så tidigt och ibland tar latmasken övertaget och jag går upp en timma senare.

      Radera