måndag 1 augusti 2011

Dubbla pass.

I dag blev det något så ovanligt som dubbla pass. Det var en hel evighet sen jag gjorde senast. Dessutom på första arbetsdagen efter semestern, konstig tajming...
Dagen började med en enkel morgonjogg på 6,5 km i 5:30-tempo.

Desto snabbare gick det på kvällskvisten. Då vankades det 5 km snabbdistans.
Jag hade tänkt lägga mig på runt 4-tempo.
Facit blev 4:06-tempo i snitt, fruktansvärt jobbiga kilometer i nästan konstant motlut på 60 meter.
Skönt med nedjoggen däremot som gick i en skön nerförsbacke.


Inget dubbelpass i morgon kan jag lova.


4 kommentarer:

  1. Dubbelpass! :-)
    Men varför sprang du snabbdistansen uppför ett berg?! ;)

    SvaraRadera
  2. Kul att titta in efter viss tids bloggvila. Ställer samma fråga som Hempa och undrar om du inte är lite väl hård mot dig själv:-)

    SvaraRadera
  3. Det här blir du stark av. I kommande lopp kommer du att tjäna många placeringar i backar.

    MVH

    SvaraRadera
  4. Jodå Hempa. Bergsbestigning är ju också en sport.

    Hej Lars. Gött att plåga sig själv i bland.

    Hej Lennart. Får hoppas att de här passen ger starka o sega ben. Mycket backar här i Boråstrakten vill jag lova.

    SvaraRadera