måndag 8 augusti 2011

En helg fri från löpning ute i det fria.

I lördags gav jag mig ut tillsammans med kära vänner för en fisketur med tillhörande övernattning. Vi brukar komma iväg varje sommar för en sådan här aktivitet vilket man ser fram emot. Sedan så är det ju inte bara fisket som lockar ut en, stämningen, grabbsnacket och känslan att få komma ut i naturen o koppla av är några av de saker.
Vädret var suveränt hela kvällen och större delen av natten. Precis som prognoserna sa så började det regna vid tresnåret på morgonen.
Vi sov några timmar i tältet innan vi packade ihop pinalerna, min fru kom sedan och hämtade upp mig.
Precis som vanligt på de här tillställningarna så inmundigas vissa drycker av starkare slag så jag var mestadels soffliggande hela söndagen. Min fru kände inte alls igen mig.
Jag fick sova nästan tolv timmar natten till idag, det var riktigt skönt att vila ut.
Jag var lite ambivalent inför dagens löppass. Hur skulle formen vara efter den här helgen??

Positivt överraskad redan den första kilometern, benen ville visst springa fort idag. Det som skulle bli ett lättare pass på max en mil blev istället ett pass som liknade torsdagens med flera snabba kilometer.
Det slutade på 13,6 kilometer på precis en timme, 4,26-tempo i snitt.
Men det var också känslan idag som var positiv, benen flög nästan fram och jag hade säkert kunnat springa ett varv till i samma tempo om jag velat.
Det är så här löpning ska vara helt klart.


Måndagens löppass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar