söndag 31 juli 2011

Lyckade fyrahundringar

Mina intervallpass på senare tid har inte riktigt gått vägen, vissa har spårat ur halvvägs. Kanske är det motivationen som har svikit efter Stockholm Marathon, jag har inte haft den där extra kraften i psyket som behövs vid intervallträning.
Efter dagens pass med 12x400m som inte direkt är mitt älsklingspass så känns det som att jag är på banan igen. Motivationen var på topp och hjärnan var med mig under alla 12 intervaller så nu har man fått lite självförtroende väl till pass.
Snittet på fyrahundringarna hamnade på fina 3:18min/km och för er som är intresserade av tiderna har ni dem här.

1:22 - 1:18 - 1:19 - 1:15 - 1:17 - 1:17 - 1:17 - 1:23 - 1:18 - 1:20 - 1:18 - 1:21

Det var ganska varmt och klibbigt när jag gav mig ut men någonstans under den sjunde intervallen började det att regna och blåsa upp en aning. Det kanske var därför den åttonde intervallen blev lite långsammare.
Ganska skönt med regnet ändå men det avtog snabbt.


I morgon ska det börja jobbas igen efter semestern. Man är väl inte direkt jättesugen på det direkt. Sommaren är i alla fall inte slut och det återstår många härliga kilometer i löparskorna med värme innan hösten och vintern tar vid.


Söndagens löppass

1 kommentar:

  1. Härligt att motivationen är tillbaks! Mtp farten igår verkar formen ha stannat kvar sedan maran.

    SvaraRadera