lördag 16 juli 2011

Hund som hare

I går kväll hade jag en liten halvtimme över som jag utnyttjade till max. Det blev följande stege 2000+1000+400. Första 2000 meter gick i 3:58-tempo sedan två minuters vila. Följande 1000 meter på 3:44 och sista 400 meter i 3:05-tempo.
Tror nog att jag utnyttjade tiden ganska bra, tillsammans med uppjogg och nedvarv blev det strax över sex kilometer.

Har min svåger med familj här hemma över helgen och dom har även med sig sin hund Safi.
Safi fick bli min löpkompis i morse då jag klev upp vid sextiden. Det blev en runda på 16 km.
Safi fick agera hare åt mig och jag kan berätta att jag aldrig sprungit så snabbt på morgonen, 4:39-tempo inkl kiss o bajspauser.
Rejält slut kom vi sedan hem lagom till frukost. Därefter bar det av till djurparken med glada ungar.


Fredagens löppass
Lördagens löppass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar