fredag 8 juli 2011

Härliga långpass.

Nu under semestern förskjuts ju dygnet några timmar, man lägger sig senare och går upp senare. Oftast ligger vi o drar oss till nio på morgonen. För att utnyttja tiden bestämde jag mig för att ta ett distanspass på morgonen idag. Hade tänkt mig 15 km i ganska lugn tempo.

Jag kom iväg vid halvsjutiden i morse och hela familjen sov så lugnt. Allt kändes bra med perfekt väder, ca 16 grader och lite morgondis.
Jag sprang även förbi skogens guld.



Det var så skönt att springa idag så att jag sprang en lite längre runda än planerat. Det slutade på 22,3 km, första långpasset efter Stockholm Marathon alltså.
Den enda fadäsen idag var att vid runt 12-13 km kände jag av lite kramp/smärta i högra låret. Det höll i sig ett par kilometer för satt sedan försvinna. Jag tror nog att det kan ha att göra med att det var så tidigt på morgonen och kroppen inte hade ställt in sig på att springa så långt. Hur som helst får jag nog ha lite koll på höger lår framöver.



Kollar just nu på Diamond League, där har vi snabba löpare må jag säga.




Fredagen löppass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar