söndag 17 juli 2011

Ett regnigt Kenya

Det börjar ordna till sig.
Fyra dagar med löpträning i sträck nu, helt underbart!! Kanske blir det en femte i morgon, i så fall ett skönt återhämtningspass efter dagens urladdning.
I dag blev det ett av Runner´s Worlds mördarpass igen, det andra av sju. Nämligen "Kenya-special"

Så här lyder receptet.

1. Uppvärmning
2. Alternera två minuters snabb löpning med en minuts lugn jogg. De två snabba minuterna ska gå något långsammare än tävlingsfart på milen.
3. Öka efterhand tempot under de två snabba minuterna till de går snabbare än min halvmilsfart.
4. I 36 minuter ska man springa på detta sätt.
5. Nedvarv.

Nu märkte jag precis att jag inte läst på ordentligt inför passet, det blev visst två minuter lugn jogg istället för en minut. Kanske får kalla passet för "Kenya-halvspecial" istället.
Nävål, tungt och svettigt var det ändå... Jag lyckades ganska bra med alla tempoökningar under passet, här får ni alla siffror.



Är nöjd med passet som det blev men nästa gång sänker jag till en minuts joggvila för att tuffa till det lite extra. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar