lördag 25 juni 2011

Tidsbrist.

Inte mycket tid över till att springa på sista tiden. Med tidsbristen försöker jag få till så mycket kvalité som möjligt på mina få pass.

I tisdags blev det 4x800 meter med en minuts ståvila, egentligen hade jag planerat 6 repetitioner men jag öppnade nog för hårt så jag var helt slut efter den fjärde så jag nöjde mig där. Tiderna blev i alla fall ganska bra, 2:49, 2:47, 2:50 och 2:51 det blir 3:32 min/km i snitt. I vintras körde jag också 800-metrar, då med snitttempo på 4:20. Lite sämre förhållanden då med is o kyla men nog har tiderna förbättrats ändå.

Det dröjde ända till idag med nästa pass. Det blev några snapsar igår men överlag en väldigt nykter midsommarafton så i förmiddags snörade jag på mig skorna.
10 km progressiv distans från 5-tempo ner till 3:42 sista kilometern.



Får nog hoppas att det blir något pass i morgon, men fokus kommer ligga på altanbygget.




2 kommentarer:

  1. Hej!
    Härlig förbättring sen i vintras! Imponerad av dina framsteg.

    Tänkte på en sak när du avbröt tisdagens pass efter 4 rep. Varför avbröt du? En serievila kanske hade varit bra och sen fortsatt med 800ingar, 400ingar eller 200ingar.

    Vad tror du om det?

    MVH

    SvaraRadera
  2. Så sant Lennart, skulle nog tagit en serievila där och kört några till, det hade nog varit det bästa så här i efterhand. Ska försöka med det nästa gång.

    SvaraRadera