onsdag 8 juni 2011

Brände av 6 stycken 800-ingar på kvällskvisten.

Nu känns det som man är igång på riktigt igen med träningen. Första intervallpasset blev i kväll 6x800 meter med en minuts ståvila.
Här får ni tiderna: 2:52, 2:53, 2:52, 2:55, 2:54, 2:55. Lite långsammare på andra halvan som ni ser...
Verkar som att jag inte har kalibrerat in min egen farthållare på de här lite kortare intervallerna. Snittempot på samtliga blev 3:37min/km. Ganska bra fart tycker jag, man jag spyfärdig på den sista intervallen.

Igår blev det ett kortare distanspass  på 6 km.

Jag har dock inte fått till något riktigt bra träningsschema för de närmaste veckorna, tycker att det stör mig lite grann. Får sätta mig ner i helgen o knåpa ihop lite fina pass.


Tisdagens löppass
Onsdagens löppass

2 kommentarer:

  1. Likheten är lustig. Vi inte bara springer lika snabbt på loppen, dessutom tränar vi likadant ju. Körde också 800-ingar, fast i förrgår. Typ samma fart såklart... :-)

    SvaraRadera
  2. Lite lustigt är det faktiskt. Får se vad det blir för resultat på milen i sommar/höst. Det kommer garanterat inte skilja många sekunder.

    SvaraRadera