tisdag 28 juni 2011

Nu gör du det bara!

En morgon i mitt liv

05:15  Riiiiiiiiiiiiing skriker den ilskna väckarklockan, jag snoozar...........   zzzzzz......zzzzzzz......zzzzzz......

05:20  Riiiiiiiiiiiing skriker klockan igen....

Jag slumrar:      Nej, jag skiter i det.
Frun:    Nu gör du det bara!

En kvart senare stod jag i mina löpardojor redo för en morgontur. En härlig morgontur blev det i sommarmorgonen, varmt o skönt.
Sprang över berg och ner i dalar, förbi sjöar och genom skogar, på vägar och på stigar. Som sagt en härlig löptur med naturen och morgonsolen som sällskap.

Tack!! var det det första jag sa till min fru när jag kom innanför dörren efter 11 kilometer. Om det inte hade varit för henne så hade det aldrig blivit något morgonpass i dag.


Tisdagens löppass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar