söndag 12 juni 2011

Burnout med löpardojjor.

Idag blev det en härlig stund i löparskorna. Igår skrev jag att jag skulle springa 20 km med en snabbare andra halva. Riktigt så blev det inte......

Efter tre km uppvärmning tryckte jag på gasen och ångade på. När jag sprungit nära på 14 km med ett snitt på 4:06 stannade jag och pustade ut. Lunkade hem med ett belåtet leende.
Det här var riktigt bra för själen, att komma ut i perfekt väder och bara springa fort. Det var så skönt att jag genast vill ge mig ut o ta en runda till på direkten.


Söndagens löppass

4 kommentarer:

  1. Det blir sällan som man planerar... Skönt att kräma ur kroppen 14 km i den farten! Starkt!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det var rejält med öveskottsenergi du satt med efter 3 (?) dagars vila :-).

    Vad härligt det låter att bara dra iväg och släppa på :-).

    MVH

    SvaraRadera
  3. Härligt att kunna springa så fort i 14km =)

    SvaraRadera
  4. Hej hempa.
    Det var ett ganska tungt pass men också riktigt skönt.

    Hej Lennart.
    Jodå, det var en hel del energi som var tvunget att laddas ur. Det märktes att jag hade vilat i tre dagar.

    Hej Adam.
    Jo, det var riktigt härligt.

    SvaraRadera