onsdag 30 mars 2011

Alternativ backe

Backlöpning skulle springas, 8x300m. Värmde upp till min backe, men det visade sig att den var helt blöt och slaskig så jag fick springa vidare till en annan backe. Inte riktigt lika bra men den duger ändå. Den är lite böljande, har inte konstant samma lutnig som min vanliga backe.
Det blev 3,4 km uppvärmning innan det bar av uppför. Tiderna uppför blev 1:07 - 1:05 - 1:05 - 1:05 - 1:06 - 1:06 - 1:06 - 1:04, i snitt 3:50-tempo.
Det var rejält jobbigt men kändes skönt i kroppen, det kan nog bli några fler pass i den här backen i framtiden.
Sedan gav jag mig av hemåt igen med 5,2 km nedvarv.
Hela passet slutade på strax över 13 km, ett bra tisdagspass och jag är nöjd.

Nu blir det ingen mer löpning den här månaden då jag har lagt in två vilodagar. Det har trots lite vadproblem återigen blivit månadsmängdrekord.
Mars slutade på 219,74 km fördelat på 19 pass.

Tisdagens löppass

1 kommentar:

  1. Snyggt backpass! Önskar jag körde backe oftare, känns alltid lika bra efteråt.

    SvaraRadera