torsdag 24 mars 2011

Magsjuka och tempolöpning

Barnen har fått magsjuka, de har kräkts och bajsat om vartannat. De börjar dock må lite bättre nu. Jag och hustrun har klarat oss än så länge som tur är. Nu ska jag inte säga för mycket, men jag brukar ha en riktig plåtmage..

Som brukligt på torsdagar är det städdag här hemma hos oss så jag sa till min fyraårige son.

- I dag är det städdag Gottfrid.

Som svar får man:

- Men det är ju tjejgöra pappa.

Dom verkar lära sig könsrollerna fort, men jag fick allt ta o städa ändå. Jag kunde ju inte låta min ettåriga dotter städa hela huset.


Vadstrulet kan jag nog snart avskriva, det känns bra i den nu. Nästa vecka kan jag nog öka på volymen och klämma in lite kvalité igen.
Jag fuskade dock lite i går, hade tänkt att ta en lugn runda på drygt tio kilometer. Det blev allt annat än lugnt, det slutade på nio kilometer tempolöpnig, 4:18-tempo i snitt (4:33, 4:18, 4:14, 4:18, 4:20, 4:16, 4:13, 4:14, 4:16).
Kanske inte så bra med tanke på vaden men jag kunde helt enkelt inte hålla mig.
När jag efter lite lugn löpning kom ut på en härlig raksträcka var det som om benen bara gick av sig själv, inget jobbigt allt. Så rullade det på i nio kilometer, å vad det är härligt att springa fort.
Vadproblemet kände jag ingenting av men nu ska jag ta mig i kragen och försöka ta det lugnt resten av veckan.

Kan stolt skriva att jag tog en lugn runda i tisdags, 10,54 km i 5:01-tempo. Så lite lugn löpning har det allt blivit också.


Tisdagens löppass
Onsdagens löppass

2 kommentarer:

  1. Om vadproblemet är borta så kanske det var bra att du körde ett snabbare pass.

    Svår balansgång det där.... :-) men härligt att det fungerar igen!!!

    MVH

    SvaraRadera
  2. Jo Lennart.
    Det kändes i alla fall skönt att kunna springa lite fortare igen utan att det smärtar.

    SvaraRadera