tisdag 8 oktober 2013

Pannlampsintervaller.

Det blev en lugn vecka efter Lidingö med bara 34 km löpning, så igår var det dags att dra igång kroppen igen.

Jag ville springa lite fortare än vanligt så det fick bli ett pass med långa intervaller i form av 3x3000m.
Med en intervju med bergslöparen Emelie Forsberg i öronen stack jag ut med pannlampan i förhållandevis varmt väder. 13 grader visade termometern trots att vi nu är i oktober och det var mörkt.

Första intervallen var ganska tung för den sprangs i motlut på banvallen mot Dalsjöfors, jag kunde ändå med utvilade ben hålla ett tempo på 3:56 min/km. Efter vändning hölls de två nästkommande intervaller i mestadels medlut, tempot på dessa landade på 3:48 och 3:45 min/km. Ansträngningsgraden på alla tre kändes i alla fall liknande.

Det känns skönt att komma igång igen och jag planerar ingen direkt säsongsvila så här långt, ska hålla en ganska hög volym med förhållandevis mycket distanslöpning i varierande tempo framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar