onsdag 23 oktober 2013

Jodå, formen är fin.

Provade idag att trycka på lite extra på min kuperade slinga runt Häglaredsmasten.
Första halvan går det i stort sett uppför hela tiden, hundra höjdmeter ska bestigas. Andra halvan får man en fin belöning när man rullar på nerför istället, ganska kraftigt i början för att sedan plana ut. Hela rundan ligger på 12,6 km.

Idag sprang jag fort, bara 30 sekunder långsammare än i början av september då jag var i riktig toppform. Idag gick jag inte in för att slå den tiden utan det blev en överraskning att det var så nära när jag kom hem o jämförde.
Jag tycker om den här rundan, den har allt. I början lite terräng, sedan grusvägsbackarna uppför o sedan snabba flacka asfalterade banvallen.
Jag får väl helt enkelt sätta lite tidsmål på den här rundan. Idag sprang jag rundan på 51:47 och det naturliga målet får väl bli under 50 minuter vilket skulle innebära 3:57-tempo i snitt. Det ska nog gå men det blir tufft.

I övrigt har jag borrelia. Har haft en kliande fläck på ryggen ett tag som jag inte riktigt har tagit på allvar förrän i går då min fru sa till mig o gå till vårdcentralen. Läkaren bekräftade borrelian så nu är det antibiotika som gäller i tio dagar.

2 kommentarer:

  1. Ajdå - antibiotika i 10 dagar. Vad innebär det för träningen? Det viktigaste är förstås att bli frisk men innebär det att du får hoppa 6-timmars?

    Riktigt skoj att läsa om din träning. Du har verkligen kommit upp på en bra nivå nu. Kunna springa en sån runda på nästan PB utan att gå fullt. Nu får jag ligga i om jag ska kunna hålla dig inom synhåll på kommande tävlingar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner mig inte det minsta sjuk men jag får väl ta det lite lugnare nu när jag käkar medicin.
      6-timmars planerar jag att köra, det är ju några veckor kvar till dess så det ska nog inte vara några problem.

      Du raddar ju också fram fina pass nu på hösten så visst är du med i leken :)

      Radera