fredag 6 september 2013

Tuffa tusingar.

Igår sprang jag mitt första riktiga intervallpass sedan maj!! 
Visst har jag sprungit några backintervaller och några pass som möjligtvis skulle kunna kallas intervallpass men inget renodlat. 
Igår blev det således ett klassiskt tusingpass i form av 6x1000m med 90s gåvila. 

Första intervallen kändes väldigt lätt o fin liksom den andra o tredje sedan började det bli tyngre o tyngre. Det var till o med på håret att jag inte mäktade med den sista men jag gav mig inte. Jag ville få alla intervaller under 3:40 och när det återstod 200m på den sista fick jag verkligen ta i med alla muskelfibrer med syran sprutandes för att lyckas. 
3:39 smällde den sista in på och den var också långsammast idag, den snabbaste var den tredje som låg på 3:31. 

Jag trodde nog att det skulle gå lite lättare o snabbare idag men kroppen ville inte riktigt vad jag ville. 
Å andra sidan kanske det inte är så konstigt nu när det var ett tag sedan jag körde intervaller och fartträning. 
 
Nu väntar helgjobb med långa dagar på jobbet. Det innebär att det inte finns så mycket tid för löpning. Någon av dagarna ska jag nog ändå transportlöpa till o hem från jobbet vilket innebär 2x10km. 
Jag har gjort veckans kvalitetspass redan men inget långpass, behöver få tid till detta. Kanske jag får en lucka tidigt nästa vecka för. 
Önskar alla en trevlig helg och passa på att springa nu i det fina sensommarvädret innan hösten tar vid med regn och rusk.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar