söndag 8 september 2013

2x10 km

4:50 stod väckarklockan på igår, den ringde och jag låg o drog mig till klockan slog fem. 
Upp o i springkläderna, fick till och med ta med pannlampan. Det börjar bli mörkt även på mornarna nu för tiden. 
Iväg o kuta till jobbet med sömnig kropp, ingen vidare fart där inte. Efter nära elva kilometer hoppade jag in i duschen på jobbet o kunde sedan jobba ett pass. 
Samma procedur fast den omvända efter jobbet. Hoppa i springkläderna, och iväg hemåt igen. 
Benen var lite slitna men jag hade bestämt mig för att springa lite snabbare på vägen hem.
Det gick o springa ganska fort med lite hemlängtan, så jag är väl nöjd med snabbdistansen. 

Det var gårdagens 2x10km. 
Idag är det löpvila inför nästa veckas utmaningar. 

3 kommentarer:

  1. Uj, uj... 0450, det rekordet är jag inte sugen på att slå...

    SvaraRadera
  2. Håller med. 4:50 låter helt galet att köra. Man måste gå jävla gött när man kört färdigt det passet!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är helt sjukt tidigt. O jag som inte ens är någon morgonmänniska.
    Alltid härdar det på något sätt.

    SvaraRadera