fredag 16 mars 2012

Underbar vårlöpning.

Idag har hela familjen varit ledig så vi passade på att åka till badhuset och hade riktigt riktigt skoj.
På eftermiddagen var vädret bra och temperaturen låg nästan på 10 grader. Jag tog för första gången i år på mig kortat tights och rullade ut på en runda.
Hade inga planer alls för passet, det fick bli vad det bli. Tycker att det är skönt med sådana dagar när man får göra lite som man själv vill.
Mitt högra knä har ju spökat lite tidigare i veckan så jag var lite ängslig för det men det gick bra hela vägen.

Det blev så idag att jag sprang fort, men det det kändes lätt och avslappnat hela vägen.
De första 10 km gick i 4:13-tempo och dessutom var det ganska backigt sträckning på grusväg. Därefter drog jag ner lite på hastigheten och hela passet på landade på 14 km i 4:22-tempo.

Jag har ju vilat ett par dagar och dessutom har jag skalat ner lite på kläderna och vädret var underbart. Där har vi nog anledningarna till att det kändes så bra idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar