tisdag 20 mars 2012

Snabbare lätta distanspass.

På något vi känns löpningen väldigt bra och lätt nu.
Dagens lätta distanspass gick i 4:30-tempo på en ganska kuperad slinga, och då tog jag inte ut mig på något vis. För några månader sedan hade det på långa vägar inte gått så lätt.

Nu är då frågan vad det beror på?
- Är det en tillfällig formtopp?
- Är det värmen och våren som gör det?
- Eller är det helt enkelt så att man börjar visa lite resultat?
- Eller något annat?

Kanske är det en kombination av ovanstående....

Börjar bli sugen på att tävla nu, får nog kika runt lite i tävlingskalendern om man hittar en liten miltävling så man vet vart man står.


4 kommentarer:

  1. Du har ju seedningslöppet för GBGvarvet den 25:e. Platt bana med löpare som ger järnet. Kan ju inte bli bättre test.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tommy.
      Hade jättegärna sprungit seedningsloppet i helgen. Men jag kan tyvärr inte. Låter som en väldigt snabb bana, perfekt för PB.
      Ska du ställa upp Tommy?

      Radera
  2. Vid koll på din lista till höger med din träning så ser det för mig glasklart ut att din träning ger fina resultat! Bravo!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Uppochhoppa.
      Nu kör jag stenhårt fram till Gbg-varv o Sthlm-mara senare i år.

      Radera