tisdag 22 november 2011

Underbart plågsamt

Dagen började halv sex med ett segt morgonpass, 6 kilometer i femtempo där jag fick kämpa med varje steg. Men det är trots allt värt att gå upp och ta sig några kilometer på morgonen för dagen blir så mycket bättre och härligare då.

Dagens andra pass tog jag direkt efter jobbet. Backlöpning stod på schemat 8x250 meter i min fina backe.
Först en uppvärmning på ca fyra kilometer och sedan började jag mitt tunga pass.
Mjölksyran fullkomligen sprutade i kroppen på toppen av backen och jag var på vippen att ge upp flera gånger. Men efter återhämtningsjoggen nerför fick man nya krafter och benen vaknade till liv igen redo att ge sig iväg uppför.
Passet fick avslutas med ett par kilometer nedjogg. Totalt landade dagens andra pass på strax över 10 kilometer.

Det här var banne mig det bästa passet på hela hösten och det känns att kroppen har börjat vakna till liv igen och vill springa fort efter mitt fotproblem.
Inte ofta jag springer backe men efter varje gång undrar jag varför jag inte gör det oftare, kanske en liten ändring på den biten nu.

2 kommentarer:

  1. Backar är verkligen bra träning och oftast roligare än man tror. Snyggt pass du fick till!

    SvaraRadera
  2. Tack Daniel.
    I helgen blev det på mycket slät mark istället.

    SvaraRadera