tisdag 6 september 2011

Tvåtusingar med trött kropp.

Den här helgen har långt ifrån präglats av sund livsstil. Fest i lördags med en massa god mat och tillhörande dryck. Det var en väldigt trevlig kväll men det sätter sina spår i form av huvudvärk, sömnbrist och allmän obalans.
Med på tok för lite sömn var det dags för nattskift natten till i dag. Nattpass och träning har jag märkt sen tidigare inte är någon vidare kombination så jag brukar sällan planera in hårda kvalitetspass efter nattarbete.

För att få ihop veckoplaneringen var jag helt enkelt tvungen att göra mina tvåtusingar idag ändå.
Det blev 3x2000meter. Den första intervallen rullade på väldigt fint och kontrollerat i lätt medlut på tiden 7:33 (3,46min/km).
Den andra som skulle utföras i lite motlut och dessutom märkte jag att det var motvind var riktigt tung, den landade på 7:52 (3:56min/km).
Med tunga ben skulle den tredje avverkas, det gick bättre här och den slutade på 7:47 (3:53min/km).

Nu var jag helt slut och under nedvarvningen var jag tvungen att gå sista biten.
Jag får nog se mig om efter ett bättre ställe att utföra mina längre intervaller, det har var inte alls ett optimalt ställe med på tok för stor höjdskillnad där varannan blir alldeles för tung.

Jag är i alla fall hyfsat nöjd med dagen pass med de förutsättningar jag hade.

I morgon kväll hade jag tänkt deltaga i Göteborgsvarvets löparkväll, den första för den här säsongen. Temat för i morgon är distanslöpningens grunder.
Det kommer nog bli skoj och det positiva är att det bara är tre kilometer till Kransmossen där samlingen är så det blir en perfekt uppvärmning.
Ska återigen jobba natt nu men i morgon räknar jag inte med någon hårdkörning.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar